Mentoren zouden zich meer moeten richten

Mentoren zouden zich meer moeten richten

Mentoren zouden zich meer moeten richten op games in plaats van oefeningen bij de voorbereiding. Het afzonderen van specifieke procedures en daarop focussen door gebruik te maken van eentonige verveling en activiteiten staat bekend als de “wetenschappelijke strategie” en levert regelmatig uitdagingen op als de spelers in de echte spelsituatie gaan toepassen wat ze hebben weggekropen. De “wereldwijde techniek” van voorbereiding omvat het maken van meer game-achtige situaties bij de voorbereiding die des te foutlozer in het echte spel zelf kunnen worden opgenomen. Dit wordt gedaan door aan games te werken, wat verkleinde uitvoeringen zijn van het echte spel, maar dat kan zich richten op specifieke onderwerpen die essentieel zijn voor het echte spel.

Het idee om games te gebruiken in plaats van oefeningen en activiteiten wordt al lang over de hele wereld gelezen. Het tonen van Games for Understanding (TGfU) is toegepast op verschillende spellen en er is ontdekt dat het uitzonderlijk krachtig is. In Australië wordt het ook wel “Game Sense” en “Play practice” genoemd.

Er zijn tal van voordelen aan deze speltechniek in het voetbal:

Het belangrijkste is dat spelers graag rommelen dan oefeningen doen (vooral de jongere).

2. De spellen kunnen worden aangepast door verschillende factoren om meer te focussen op expliciete componenten die moeten worden verzorgd; De grootte van de speelzone, het aantal spelers, de duur van het spel, gespecialiseerde principes, enzovoort, impliceert dat in het bezit van een bekwame mentor, spellen kunnen worden gebruikt om aan alle voorwaarden te voldoen om het echte spel te spelen.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email
YouTube
Pinterest
LinkedIn
Share